Sunday 19 April 2009

Älska Klimatsmart: vad är det för fel på grannen?

I dessa tider då allt skall vara klimatsmart så vill jag dra en lans för att vi skall älska klimatsmart. Och då pratar jag inte om KRAV-märkta kondomer eller p-piller gjorda av ekologiskt odlad humpty-dumpty. Nej jag tänker givetvis på objekten för vår kärlek. Finns det något som föranleder "onödigt" resande så är det väl alla tramsiga resor folk gör till sina käresta eller käraste. I dagens läge kan ju folk bo i Sverige och ha pojkvännen på Nya Zeeland. Och så kommer ni och pratar om att äta lite mindre kött, eller promenera istället för att bilen!

Jag säger bara: Vad är det för fel på grannen? Han/Hon dög förr och borde duga nu!

Och vill ni få en lagstiftning på området så kan ni kryssa mitt namn på Europaparlamentets valsedlar för Lokala Kärlekspartiet.

No comments: